banner292

    Okul müdürü-öğretmen; öğretmen-öğrenci arasında görülen dayanışma eğitim açısından büyük bir öneme sahiptir.

     Okul müdürü-öğretmen arasında görülen güven ve işbirliği örgütsel etkililik açısından önem arz etmektedir. Okul müdürü-öğretmen arasındaki dayanışma, örgütsel amaçların ve bu amaçların belirlenmesine bir gerekçe oluşturabilir. Yine, okulun etkililiği için aynı statüdeki bireylerin işbirliği gerekmektedir.

    Diğer taraftan, okul müdürü-öğretmen arasındaki dayanışma  örğüt içi kararların ve politikaların belirlenmesinde etkili olabilir. Yine bu süreç iletişim engellerini engelleyebilir.

     Yine, okul müdürü-öğretmen arasındaki kurulan dayanışma öğretmenlerden beklentilerin ne olduğunu sağlayarak okulu etkili kılabilir.

    Ancak, maalesef okullarımızda okul yöneticilerinin bir eğitim yönetimi eğitiminden geçirilmemesi bu dayanışmayı olumsuz etkilemektedir.

     Öğretmen-öğrenci arasında kurulacak dayanışma da öğretme-öğrenme sürecini olumlu etkileyecektir. Yine böyle bir süreçte öğrenci okul kültürünün belirli öğeleri konusunda bilgi edinerek öğretme –öğrenme sürecinin etkililiği sağlanacaktır.

    Öğretmen-öğrenci arasında kurulacak bir dayanışmada öğretmenin sınıf yönetimi konusunda etkili olmasını sağlayabilir.

     Ancak, okullarımızda ezber eğitimin ve bazen de otoriter eğitimin hüküm sürmesi öğretmen-öğrenci dayanışmasını olumsuz etkilemektedir.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner280