banner304

    Okul müdürü-öğretmen; öğretmen-öğrenci arasında görülen dayanışma eğitim açısından büyük bir öneme sahiptir.

     Okul müdürü-öğretmen arasında görülen güven ve işbirliği örgütsel etkililik açısından önem arz etmektedir. Okul müdürü-öğretmen arasındaki dayanışma, örgütsel amaçların ve bu amaçların belirlenmesine bir gerekçe oluşturabilir. Yine, okulun etkililiği için aynı statüdeki bireylerin işbirliği gerekmektedir.

    Diğer taraftan, okul müdürü-öğretmen arasındaki dayanışma  örğüt içi kararların ve politikaların belirlenmesinde etkili olabilir. Yine bu süreç iletişim engellerini engelleyebilir.

     Yine, okul müdürü-öğretmen arasındaki kurulan dayanışma öğretmenlerden beklentilerin ne olduğunu sağlayarak okulu etkili kılabilir.

    Ancak, maalesef okullarımızda okul yöneticilerinin bir eğitim yönetimi eğitiminden geçirilmemesi bu dayanışmayı olumsuz etkilemektedir.

     Öğretmen-öğrenci arasında kurulacak dayanışma da öğretme-öğrenme sürecini olumlu etkileyecektir. Yine böyle bir süreçte öğrenci okul kültürünün belirli öğeleri konusunda bilgi edinerek öğretme –öğrenme sürecinin etkililiği sağlanacaktır.

    Öğretmen-öğrenci arasında kurulacak bir dayanışmada öğretmenin sınıf yönetimi konusunda etkili olmasını sağlayabilir.

     Ancak, okullarımızda ezber eğitimin ve bazen de otoriter eğitimin hüküm sürmesi öğretmen-öğrenci dayanışmasını olumsuz etkilemektedir.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner321

banner293

türk porno porno izle mersin escort adult forum bayan escort istanbul escort istanbul escort bodrum escort eskisehir escort porno indir beylikdüzü escort ataşehir escort