Geçtiğimiz günlerde duyurusu yapılan Çin üretimi modellere getirilen yüzde 40 ek vergi, Resmi Gazete’de yayımlandı. Tüm Çinli modelleri kapsasa da Türkiye2de Chery vergisi olarak adlandırılan bu zamma karşı Chery’den açıklama gecikmedi.
Benzinli, dizel ve hibrit otomobiller için getirilen yüzde 40 zam için Chery, ılımlı yaklaşım sergiledi. Türkiye’deki bu karara saygı duyduklarını aktaran şirket, üretimlerin Türkiye’ye kaydırılması konusunda ciddi planlarının olduğunu ifade etti.
2023 yılını 60 bin satış rakamına ulaşmayı başaran Çinli otomobil markaları önemli bir ivme yakalamıştı. Türkiye pazarında yüzde 6 oranında pay sahibi olunsa da 2024 yılında bu ivme sıçrama yaptı. Öyle ki 2023 yılında sadece 60 bin adet satan Çinli otomobil üreticiler, 2024 yılının ilk 5 ayında ise 40 bin rakamını aştı. Popüler hale gelen modellere hemen vergi getirilmesi ise Türkiye’de tepki çekti.
Çin’den Türkiye’ye ithal edilen tüm otomobillere ilave olarak yüzde 40 gümrük vergisinin getirilmesi araç fiyatlarının ciddi oranda pahalı duruma gelmesine neden oldu. 30 gün sonra yürürlüğe girecek yeni düzenlemeler sonrasında Chery adına açıklama Türkiye Başkanı Si Fenghuo’dan geldi.
Chery Vergisi Sonrası Şirketten İlk Açıklama Geldi
Fenghuo Türkiye pazarının önemine değinerek , “Türkiye, bizim en stratejik pazarlarımızdan bir tanesi ve ayrıca Chery’nin Avrupa stratejisinin de önemli bir parçası. Bu nedenle Chery markası olarak müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek adına Eylül 2022’de tamamen kendi özsermayemiz ile iştirak şirketimiz olan Chery Türkiye’yi kurduk. Hükümetin vergi düzenlemesi kararına saygı duyuyoruz” dedi.
Türkiye otomotiv pazarında yer alan Çinli markalar şöyle;