banner440

banner357

banner369

Makber’i Dinlerken Abraja Bulunan Çözüm

SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, markalaşmak için Türkiye’de yeterli sermaye büyüklüğü olmadığını belirterek, “Ayrıca, marka oluşturmak sadece para ve reklam kampanyası ile mümkün değil. Markalaşmak uzun süreli bir çabayı ve duruşu gerektirir” dedi.

EKONOMİ 18.02.2016, 15:56 jethaber.com.tr
298
Makber’i Dinlerken Abraja Bulunan Çözüm
Capital ve Ekonomist dergileri ile Vodafone ve Fibabanka tarafından, Gaziantep Teymur Continental Hotel’de düzenlenen “Anadolu Markları 2016” toplantısında konuşan Konukoğlu, “Markalaşmanın öncü kenti Gaziantep’i anlatmak zor” diyerek sözlerine başladı.

 

Gaziantep’in ortak akıl anlayışı ve uygulamaları, girişimciliği, çalışma azmi ve uyumlu yaklaşımlarla başarılı olduğunu kaydeden Konukoğlu, “Gaziantep’te markalar kolay oluşmadı. Odalar, borsalar, il yöneticileri ve her kademedeki sivil toplum kuruluşlarının katkısıyla sağlanan ortak akıl anlayışı ve uyum, başarıyı getirdi” diye konuştu.

 

Daha önce sanayisiyle marka olan Gaziantep’in günümüzde ekonomisi, kültür turizmi, gastronomi turizmi ve kongre turizmi ile marka olduğunu vurgulayan Konukoğlu, şöyle devam etti:

 

“Aslında markanın adı dürüstlüktür. Babam Sani Konukoğlu, ‘İşin Hilesi Dürüstlüktür’ derdi. Dürüstlük markalaşmanın adıdır, hareket noktasıdır. Marka para ile oluşturulabilir. Ancak, önemli olan markayı koruyabilmek, yürütmek ve arkasında durabilmektir. Gaziantep’te birçok marka bulunuyor. Tanıtım ve reklam tabi ki çok önemli ama şirketlerin elinde çok para var gibi parayı veremezler. Her şey adım adım olmalı. Türkiye’de ilk marka şehir yolculuğunu Gaziantep başlatmıştır. Markalaşma yalnızca bir şirketin reklam çalışmasıyla olmuyor. Toptancısı, perakendecisi ve üreticisi var. Türkiye’de ilk 100 şirketi, ABD’de bir uluslararası şirket etmiyor. Ama yılmamamız gerekir. Markalaşmak, katma değeri artırmak zorundayız.”

 

PAZARLAMAYA FARKLI YÖNTEM

Gaziantep’te çok kıvrak hareket eden şirketler bulunduğunu anlatan Konukoğlu, babası Sani Konukoğlu’nun pazarlamacılık anlamındaki iki çalışmasına değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

 

“SANKO’yu kurmadan önce, Hilal markasıyla hidrofil pamuk üretimi yapıyorduk. Ancak satamıyorduk. Babam 10-15 genci görevlendirmiş. Gaziantep’te, Ankara’da eczanelere gidip, hidrofil pamuk isteyecekler, hangi marka ile verilirse verilsin, ‘Hilal marka olanı yok mu’ diye soracaklar. Bu gençler görevlerini yapıyorlar. Aynı eczaneye, ertesi gün aynı kişi ikinci kez gitmiyor, diğeri gidiyor. Bunların bu çalışması sırasında satış elemanlarımız hiçbir şeyden haberi yok gibi eczanelere uğradıklarında, talebi dikkate alan eczacılar sipariş vermeye başladılar, biz de amacımıza ulaştık.

 

Sonra Sanko Tekstili kurduk. Ama İstanbul piyasasına varlığımızı gösteremiyoruz. Biz de iplik çuvallarının içine 50-100 gram antepfıstığı koymaya başladık. İplik alan firmada ustalar çuvalları açtıklarında antepfıstığını görünce, daha çok iplik talebi, bu da daha çok alıcı tarafından tercih edilmemize yol açtı. Elbette kalitemizi yükseltiyoruz, işimizi iyi yapıyoruz ama ipliğimizin adı, ‘fıstıklı ipliğe’ çıktı.  İpliği satarken, antepfıstığının da tanıtımına katkı sağladık. Şehrimizin, antepfıstığının ve şirketimizin tanıtımı bir arada oldu.”

 

MAKBER’İ DİNLERKEN ABRAJA BULUNAN ÇÖZÜM

Türkiye’de ve Gaziantep’te Ar-Ge’ye sonradan önem verilmeye başlandığını kaydeden Konukoğlu, “Her şey adım adım gerçekleşiyor. İlk zamanlar bu kadar Ar-Ge yapamadık. Şimdi ise çok ağırlık veriyoruz. Şirketlerimiz Ar-Ge çalışmalarına önemli kaynak aktarıyorlar. Bugünkü zorlu rekabet ortamında Ar-Ge çok önemli bir yol haritasıdır” ifadelerini kullandı.

 

Kumaş üreticilerinin en önemli sorunlarından birisinin abraj (Kumaş üzerinde lekeli ve bozuk görüntü oluşturan kısımlar) olduğuna dikkati çeken Konukoğlu, buna ilişkin anısını paylaştı.

 

İstanbul’da bir firmanın kendilerinden aldığı iplikten 30 tonunu abrajlı olduğu için iade ettiğini vurgulayan Konukoğlu, şunları anlattı:

 

“Çuvallardaki iplikleri kontrol ettim, farklı bölgelerin pamukları ile iplik üretiyoruz. İzmir pamuğunda sorun yok, sorun diğer pamuklardan kaynaklanmış. İplik, pamuk kalıntıları üzerime bulaşmış, elimle silkeledim ve arkadaşlarla Muazzez Abacı’yı dinlemek, biraz da günün gerginliğinden uzaklaşmak için gazinoya gittik. Muazzez Abacı şarkılarını peş peşe söylemeye başladı. Makber’i söylerken ışıklar kapatıldı, mavi ağırlıklı ışıklar açıldı. Masa üzerinde ve kıyafetimde bazı noktaların farklı görüntü verdiğini görünce, büyük bir heyecanla ‘buldum’ diye söylendim.

 

Ertesi gün o lambalardan aldım, Gaziantep’e gönderdim. Ustaları aradım, İşletme içerisinde kulübemsi bir oda hazırlamalarını, bu lambaları oda içerisine yakmalarını ve üretilen ipliklerin, kumaşların bu ışık altından geçirilmesini istedim. Böylece aprajlı iplikler o bölümde tespit edildi ve satışa gönderilmedi. Biz de abraj sorununa çözüm bulduk. Bir süre sonra Sanko’nun ürünleri abrajsız diye talep daha da arttı. Hem makberi dinledik, hem de makber dinlerken bir sorunumuza çözüm bulduk. Yani Makber’in sayesinde çok ekmek yedik.”

 

DÜNYADA TÜRKİYE, TÜRKİYE’DE GAZİANTEP

SANKO Holding olarak yatırımları planlarken önceliklerinin Gaziantep olduğunun altını çizen Konukoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

 

“Eğer o yatırım Gaziantep’te yapılamıyorsa, komşu illere bakarız. Komşu illerde de o yatırıma uygun ortam yoksa diğer illere yöneliriz. Bu anlayışımızı ‘Dünyada Türkiye, Türkiye’de Gaziantep’ sözleriyle sloganlaştırdık.

 

Eskiden kebabı, lahmacunu ile bilinen Gaziantep, günümüzde ise sanayisi, ortak aklı, Zeugma ile simgeleşen kültür turizmi ve mutfağı ile bilinir oldu. Gaziantep sanayide, ortak akıl uygulamalarında, gastronomi ve kültürel değerleri ile marka olmuştur.”

  

DİĞER KONUŞMACILAR

Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş’in yönettiği “Gaziantep’in Markaları” konulu oturumda ise Hasan Kalyoncu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Yılmaz, Tiryaki Agro Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Çoban ve Erdemoğlu Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Erdemoğlu, markalaşma sürecine ilişkin görüşlerini dile getirdi.

 

SANKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Sami Konukoğlu ve çok sayıda işadamının da izlediği toplantıda, Gaziantep Milletvekili Nejat Koçer, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Fibabanka Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, Marka Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Murat Şaylan ve Nurol GYO Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Çarmıklı Kılıçaslan, markalaşma üzerine konuşma yaptılar.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner359
27
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
jethaber.com.tr Haber Sitesini Nasıl Buluyorsunuz
jethaber.com.tr Haber Sitesini Nasıl Buluyorsunuz
Namaz Vakti 19 Haziran 2021
İmsak 03:10
Güneş 04:58
Öğle 12:33
İkindi 16:26
Akşam 19:59
Yatsı 21:39
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30
Günün Karikatürü Tümü