banner428

Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yıllardır yapılmaktadır. Bu sürecin verdiği birikim ile epey yol alındı ve çok mesafeler kat edildi. Özellikle öğretmenlerin kendi alanlarında (ÖABT) sınava alınmaları iyi oldu. Ama bu yeterli mi? Kanaatimce hiç değil. Çünkü bu sınav eleme amaçlı yapılıyor. Oysa yapılan sınavların amacı, yeterli ve yetenekli personeli seçmeye yönelik olmalıdır.

Adaylar eğitim aldığı, meslek edineceği ve özellikle hizmet vereceği alanda sınava tabi tutulmalı. Fakat KPSS sınavlarında yapılan; ihtiyaç fazlası bu adayları sırf elemeye yöneliktir. İlgisiz, gereksiz ve hiç getirisi olmayan, çeldirici sorularla zaman kaybı ve meşguliyetten ibarettir. Matematikçiyi, Türkçe sorularıyla; Türkçeciyi de matematik soruları ile ve benzeri getirisi ve katkısı olmayan bir elem biçimidir, KPSS.

Oysa bu adaylara, çalışacakları ve hizmet sunacakları alanlarda sorular sorulmalı ve elemeler de bu alanlarda yapılmalıdır. Üniversite mezunu bir adayı, on beş yıl boyunca aldığı eğitimin her alanından tekrar sorgulamak yerine; çalışacakları ve iş yapacakları alanda, branşta yeterli ve hizmet verecekleri alanda birikim sahibi olmalarının yolu açılmalıdır. Gençlerimize çalışacakları alanda verimli olmanın, katma değer elde edebilmenin yolu gösterilmeli. Hayat ve zaman en kıymetli varlıktır ve hiçbir gerekçe ile asla heba edilmemeli...

Günümüz KPSS sınavları için harcanan maddi ve manevi emek, Sultan IV. Murat Hanın huzuruna getirilen gencin hikâyesini hatırlatıyor: “Genç, bir dikiş iğnesini yere dikiyor, iki adım veya iki metre uzak mesafeden başka bir iğneyi atarak, yere diktiği iğnenin deliğinden geçiriyor.  Bunu seyreden Sultan IV.Murat Han, bu genci yüz altın ile ödüllendirirken ve diğer yandan da yüz değnek vurdurarak cezalandırıyor. Sebebini soranlar da, faydasız ve gereksiz bir alanda zaman ve emek harcamış olmasıdır.” açıklamasını yapıyor.

KPSS sınavlarında da benzeri yanlışlar yapılıyor. Geleceğimiz olan gençlerimizi, çeldirici, faydası olmayan gereksiz oyalamalardan vazgeçerek, katkı ve birikim sağlayan, katma değer üreten, bilgi ve birikim sahibi olmalarının yolları açılmalıdır.

KPSS’ YE hazırlanırken 85-90 puan alarak verdikleri emeğin yaptıkları işte bir karşılığının olmaması ve tüm bu çalışmaların “havanda su dövmeye” dönüşmesi hayal kırıklığı oluşturuyor. Oysa verilen bu kadar emek ile alanında daha donanımlı hale gelebilmelerinin yolu açılmalıdır. Vesselâm.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner357